Great Ocean Road / Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jamie en Bradley - WaarBenJij.nu Great Ocean Road / Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jamie en Bradley - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road / Canberra

Door: Brad en Jaim

Blijf op de hoogte en volg Jamie en Bradley

24 November 2013 | Australië, Canberra

De laatste dag op Bimbipark besloten we een klein deel van de Great Ocean Walk te wandelen. De Great Ocean Walk is een wandeling van 110 kilometer langs de prachtige kustlijn. Het lijkt op de Great Ocean Road maar dan lopend. Deze wandeling bleek nogal zwaar te zijn, maar we hebben wel hele mooie natuur gezien.

Teruggekomen bij de camping waren er ‘’koalahunters’’. De koala’s boven ons in de bomen werden allemaal meegenomen. Het was een grappig gezicht, omdat de koala’s nog best wel sterk en snel bleken te zijn en dit hadden we niet verwacht. Eenmaal gevangen werden ze in een zak gestopt, daarin waren de koala’s zo aan het vechten dat ze wegrolden. Hier moesten we erg om lachen. Toen we vroegen waarom ze de koala’s aan het vangen waren kregen we te horen dat de koala’s alle bomen aan het leeg eten waren en dat hierdoor de bomen dood gingen en de koala’s uiteindelijk niks meer te eten zouden hebben en ook doodgaan. Dus ze werden gevangen en verzorgd en daarna in een beter gebied terug gezet, zodat de bomen op Bimbipark weer konden groeien, waardoor de koala’s daar later ook weer konden leven. Dus we hadden geluk, want wij waren een van de laatste mensen die onder de koala’s hebben geslapen 

De volgende dag zijn we door gereden op de Great Ocean Road naar de volgende camping: Johanna Beach. Deze camping was een onwijs leuke, mooie en gratis camping. Het was nog best wel druk ondanks dat het weer niet ideaal was. Na het opzetten van alles besloten we te gaan wandelen. Tijdens onze wandeling kwamen we veel te weten over Johanna Beach en waarom het deze naam heeft gekregen. Vroeger rond 1800 was er een schip, de Johanna, op de kust gestrand door de woeste en wilde zee. Vandaar de naam Johanna Beach. Ook de dag dat wij daar stonden was de zee onwijs ruig en waaiden we bijna weg, maar het was wel een heel gaaf gezicht.

We wilden die dag ook naar de 12 apostelen en ondanks het mindere weer besloten we te gaan. Bij de 12 apostelen was het echt onwijs druk, maar wel super mooi! Er was een heel wandelpad gemaakt over de rosten, zodat de mensen alles goed konden zien en goede foto’s konden maken. We moesten heel erg lachen om de verschillende mensen die er rond liepen. De ene dacht dat het hartje winter was en liep in een dikke jas en een muts rond, de ander dacht hoogzomer en liep in een kort broekje en topje.

Teruggekomen bij de camping was het weer nog slechten en heeft het de hele avond geregend. We besloten dat we de volgende dag door wilden naar Canberra, maar wel een tussenstop te maken net boven Melbourne.

Volgende dag onderweg naar Melbourne begon het weer op te klaren, lekker zonnetje en 25 graden. We kwamen aan op een hele nette camping, maar ook wel gezellig. Het was gelegen aan een mooie rivier. We kregen veel informatie van een ouder stel. Ze waren onderweg naar Tasmania en woonden bij Brisbane in de buurt. Ze wisten ons veel informatie te geven over Canberra en over wat voor campings het beste waren. Ook vertelde ze dat naarmate je Noordelijker gingen het warmer zou worden. Dat vonden we niet erg, want na al die regen was t zonnetje ook wel ff lekker!

Volgende dag zijn we snel door gereden naar Canberra. Canberra is een onwijs grote stad, heel modern en leuk. Onze camping lag net 15 minuten buiten de stad, maar wel in een heel mooi gebied. Ook deze camping lag aan een rivier en we hoorden van onze buurman dat er een speciaal dier in leefde en dat we dit dier moesten zien. De naam van het dier was heel moeilijk en zijn we vergeten, maar het dier had een bever lichaam en staart en de snavel van een eend. Heel apart. We hebben het dier helaas niet gezien, want het laat zich bijna nooit zien.
De camping was erg gezellig, alleen wel onwijs veel vliegen en we besloten snel naar de stad te gaan. In de stad hebben we het War Memorial Museum bezocht. Een heel groot museum dat vertelde over de oorlogen die Australië had gevoerd. Ook zijn we bij het parlementsgebouw geweest en dit was een heel modern en groot gebouw.

Eenmaal teruggekomen bij de camping gingen we naar de Gibraltar Falls. Het was in hetzelfde gebied als onze camping en was heel mooi. Je had een heel mooi uitzicht over het national park. Er waren ook mensen aan het abseilen van de waterval. Dat was een heel gaaf gezicht, want ze gingen recht door de waterval heen.

Vandaag willen we nog de grote stuwdam gaan bezoeken in het national park en dan gaan we morgen door naar de Blue Mountains. We moeten alleen even kijken hoever we de Blue Mountains in kunnen door de bosbranden die er zijn geweest. Gelukkig zijn deze wel al helemaal over, maar zijn sommige wegen wel nog gesloten.

We houden jullie op de hoogte!

Groetjes vanuit Canberra 

P.s. de foto’s kunnen we nog niet uploaden, want we moeten nog een deel importeren naar de ipad. Dus die zien jullie weer snel verschijnen op facebook!

• 24 November 2013 - 04:18

Moritz:

Ik denk dat die man een vogelbekdier bedoelde. Wel supertof dat het daar zo mooi is. Verwacht een heleboel foto's. Groetjes uit het ow zo mooie Katwijk.

• 24 November 2013 - 11:00

Petra:

Hey luitjes, jullie zijn echt lekker bezig!! Wij zijn ook lekker bezig.. Leo schiet al aardig op met de tafels, de menukaart krijgt ook al aardig vorm..Willen voordat we met vakantie gaan het een en ander af hebben.
    Groetjes en rij voorzichtig dikke kus van ons. XX

• 24 November 2013 - 15:08

Bas:

Hoi saampjes

Heel leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Ik denk dat ik ook maar gaat sparen om daar volend jaar naar
    Toe te gaan. Echt mooi lijk me.
    Nou geniet er van saampjes en vond het ook super
    Dat we nog ff geskyped hebben. Thx.

Veel plezier saampjes.
    Xxxxxx

• 25 November 2013 - 08:04

Maarten:

Leuk stuk zeg! Gaaf dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Kijk uit naar t volgende stuk. Geniet ervan!!!

• 04 December 2013 - 12:33

Jelle:

Nice! Gaaf om jullie reis zo te volgen!
    Veel plezier nog beide. Geniet ervan!