Sydney / NZ - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Jamie en Bradley - WaarBenJij.nu Sydney / NZ - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Jamie en Bradley - WaarBenJij.nu

Sydney / NZ

Door: Jaim en Brad

Blijf op de hoogte en volg Jamie en Bradley

28 December 2013 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Hee allemaal,

Een beetje een laat verslag, maar we hebben heel weinig internet hier! Veel lees plezier!

Richting Sydney hebben we nog een overnachting gedaan in Port Macquarie. Hier waren we ook al geweest toen we naar boven gingen rijden, maar we vonden het zo`n leuk stadje dat we er graag nog een nachtje wilden blijven. Het was heel moeilijk om een camping te vinden, want er was dit weekend een groot festival in de stad. Veel mensen kwamen hier naar toe, dus zaten de campings bijna allemaal vol. Uiteindelijk hebben we toch nog een leuke camping kunnen vinden. We zijn ook nog ff het stadje in geweest om te kijken bij het festival. De volgende ochtend moesten we alweer snel door rijden om Sydney op tijd te bereiken.

In Sydney stonden we op een camping in een van de buitenwijken van Sydney. Morgen moeten we de auto inleveren. Daarna verblijven we voor twee nachtjes in een hostel en zullen we Sydney nog even gaan verkennen, aangezien we dat nog niet hadden gedaan bij aankomst.

De volgende ochtend hebben we de camping verlaten en zijn we naar de Sydney University gereden, daar was ons hostel. We zaten in een gebouw waar de studenten les kregen en ook verbleven. Omdat het zomervakantie was hebben ze het gebouw omgetoverd in een hostel. Dit was heel leuk. We zijn hier twee nachtjes gebleven en we hebben de stad verkend. We zijn helemaal naar de Harbour Bridge en het Opera House toevallige gelopen. De Harbour Bridge en het Opera House waren onwijs gaaf en het was hier ook heel erg druk. We zijn daarna doorgelopen naar de Royal Botanic Gardens. Dit was een ontzettend groot park met allemaal aparte en verschillende bomen. We hebben hier ook nog even lekker in het gras gelegen :)

Woensdagochtend zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan en zijn we van Sydney naar Auckland gevlogen. We hadden een klein beetje vertraging, maar wel een veel ruimer vliegtuig dan de vorige keer. Na een vlucht van drie en een half uur kwamen we aan in Auckland. Het was een onwijs gedoe om het land in te komen en veel moeilijker dan als in Sydney. Nadat je je spullen had opgehaald bij de band moest het daarna nog door de x ray en werden er kort wat vragen aan je gesteld. Toen we hier eenmaal doorheen waren, hebben we nog wat gegeten op het vliegveld en zijn we doorgegaan naar t hostel.

De volgende ochtend vroeg zijn we naar de huurmaatschappij gegaan en hebben we onze spaceship opgepikt. We zijn meteen doorgereden naar Raglan. We stonden op een hele leuke camping aan de zee. Raglan was een leuk surfers dropje aan de westkust van NZ. Dicht bij Raglan was er ook nog een grote waterval, daar zijn we ook naartoe geweest. De waterval maakte een val van 55 meter. Er was een heel leuk pad omheen gebouwd, zodat je de waterval van verschillende kanten kon bekijken.

Na twee nachtjes in Raglan zijn we doorgereden naar New Plymouth. Hier verbleven we leen nachtje op een gratis camping aan een meer en aan de zee. Dit was een hele leuke camping en ook heel erg intrek bij de lokale bevolking. Veel mensen kwamen hier wandelen of een eind fietsen. Er liep een heel lang pad langs de zee met allemaal verschillende mooie punten. We hebben dit hele stuk gelongboard en dit was heel erg leuk. Vanaf hier konden we ook Mount Egmont/ Taranaki zien. Dit is een slapende vulkaan van 2500 meter hoog.
De volgende ochtend hebben we de familie van Jamie gebeld en gevraagd of ze het leuk vonden als we langskwamen. We waren van harte welkom en ze wonen maar 20 minuutjes van New Plymouth af.

Het was heel erg leuk om tante Corrie en ome Aad te ontmoeten. We mochten hier ook blijven voor kerst. We gingen naar hun dochter Jayne en daar hadden we een kerstlunch. Het was heel leuk om iedereen te ontmoeten en vooral erg gezellig. De familie stelde voor om voordat we weg gingen een bbq te houden. De volgende dag zijn we met tante Corrie op Mount Egmont geweest en daarna zijn we ook nog in New Plymouth op een hele grote rots, die half in het water ligt, geklommen. Het was dus een sportieve dag haha. Volgende dag was de bbq, maar daarvoor zijn we met Jayne en haar gezin naar het meer geweest en daar hebben we gewakeboard achter de jetski en zijn we op de band geweest. Het was super gezellig. De bbq was ook heel lekker en tante Corrie en ome Aad waren er ook bij. 'S avonds zijn we naar het light festival geweest. Het park van New Plymouth was helemaal verlicht met allemaal gekleurde lampen en er waren ook bandjes die optreden. De volgende dag hebben we geprobeerd te surfen, maar dit was nog niet zo makkelijk als we dachten.

Morgen gaan we door naar Wellington en vanaf daar nemen we de Ferry naar het zuidereiland. We houden jullie op de hoogte! En alvast Happy Newyear!!

Dikke kus Jaim en Brad

• 28 December 2013 - 10:09

Jonna:

Klinkt goed allemaal!
    Geniet ervan en jullie ook alvast een gelukkig nieuw jaar! Jullie zijn de eerste die het vieren, van ons, daar in NZ!

• 29 December 2013 - 10:26

Bas:

Hoi saampjes. Ontzettend leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En dat jullie het zo leuk hebben gehad bij tante Corrie en ome Aad. Ben blij dat het goed met jullie gaat, super. Geniet er nog lekker van en blijf gezond. Mis jullie best wel haha.
    Nou hoop weer snel een verslag van jullie te mogen lezen. Ik hou van jullie.
    Xxxxxx

• 29 December 2013 - 10:28

Bas:

Hoi ben ik weer. Vergeten gelukkig nieuwe jaar te wensen.
    Een gezond en gelukkig nieuw jaar saampjes. Xxxxxxxxxx