Thailand - Reisverslag uit Mae Hi, Thailand van Jamie en Bradley - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Mae Hi, Thailand van Jamie en Bradley - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Brad en Jaim

Blijf op de hoogte en volg Jamie en Bradley

24 Februari 2014 | Thailand, Mae Hi

Onze vlucht richting Thailand ging echt super snel voorbij, maar de 17 uur wachten op Taipei leken wel een eeuwigheid te duren... Aangekomen midden in de nacht op Bangkok was t even zoeken op t vliegveld naar t vrouwtje dat ons mee zou nemen naar ons hotel. Eenmaal in t busje en rijdend richting t hotel, wisten we niet waar we gingen belanden.. We reden door een krottenwijk midden in de nacht en ineens was daar een onwijs mooi hotel. We waren heel blij dat we er eindelijk waren na zo'n lange reis en wilden dan ook lekker snel naar bed. Blijkbaar konden we de kamer toen nog niet in want dat kon pas vanaf 12 uur 's middags en daar stonden wij dan om 3 uur 's nachts... Er viel niks te regelen en na een lange discussie hebben ze uiteindelijk nog wel een ander hotel dichtbij voor ons kunnen boeken. Hierdoor ondervonden we dus ook, dat het moeilijk is te communiceren met de Thaise mensen want ze spreken niet allemaal even goed engels. Aangekomen in het andere hotel zijn we meteen naar bed gegaan en de volgende dag zagen we wel verder.

Na een korte nacht werden we opgehaald bij t hotel en zijn we teruggebracht naar t eerste hotel, waar we dus eigenlijk zouden verblijven. Omdat t 12 uur was konden we nu wel in-checken en hebben we een beetje de hele dag bij t zwembad gezeten en uitgezocht hoe we t beste naar de eerste eilanden konden gaan. Volgende dag zijn we vertrokken naar het vliegveld en vanuit daar een vliegtuig genomen naar Chumphon. We zijn een nachtje gebleven in Chumphon, want de volgende dag wilden we door naar Koh Tao, dit is een eilandje in de golf van Thailand. Die ochtend werden we opgehaald door een taxi en wat voor een. Het was een ouder mannetje op een scooter die een bak aan zn scooter had gemaakt, waar wij in konden zitten. Hij had airco erin, een dvd-speler en muziek. Het was echt super leuk dat we daarin werden gebracht naar de pier! Bij de pier aangekomen namen we de ferry naar Koh Tao, dat was ongeveer twee uur varen. Aangekomen op Koh Tao was t een gekkenhuis. Onze backpacks werden aan het einden van de pier gegooid en het personeel van de ferry bleef maar " jetpack over there" roepen. Hier moesten we heel erg lachen, want ze bedoelden backpack! Verder stonden er aan het eind van de pier alleen maar mensen te schreeuwen die je mee wilde nemen in hun taxi. Uiteindelijk hadden we een vrouwtje gevonden en die wist ergens op het eiland leuke bungalows en daar werden we naartoe gebracht. We zaten in een straatje van allemaal bungalows naast mekaar en we verbleven in een vrij simpele bungalow. Koh Tao was een leuk eiland, maar wel heel druk. We zijn hier twee dagen gebleven en hebben t eiland een beetje verkend en 's avonds kon je onwijs lekker chillen op t strand! Na twee dagen hadden we Koh Tao wel gezien en zijn we met de ferry doorgevaren naar Koh Phangan!

Toen we aankwamen op Koh Phangan was t veel rustiger op de pier vergeleken met Koh Tao. Koh Phangan is ook een stuk groter dan Koh Tao en we vonden het een heel leuk eiland. Omdat t een stuk groter is kan je lekkere rustige plekjes zoeken, maar ook naar de drukkere plekjes gaan. We zijn daar ongeveer 5 dagen gebleven en we verbleven in Two Rocks. Het was echt onwijs gezellig daar en ze hadden allemaal bungalows aan het strand. We hadden ons eigen hutje met een douche en alles erin. De mensen die er werkten waren ook onwijs aardig! En we hebben daar veel leuke mensen ontmoet. Een daarvan was een Amerikaanse meid. We hebben haar meegenomen naar een secret beach en hebben daar onwijs mooi gesnorkeld. Daarna zijn we doorgereden naar een klein eilandje Koh Ma, dat vastzit aan Koh Phangan door een zandbank. Dit was ook een onwijs mooi plekje. Koh Phangan had ook een heel leuk stadje waar je kon winkelen en we zijn ook nog naar het fullmoonparty gedeelte doorgereden. Daar was het echt onwijs druk en leek het net op Koh Tao. Voor de rest vonden we Koh Phangan een van de leukste eilanden waar we zijn geweest.

Na Koh Phangan zijn we met die Amerikaanse doorgereisd naar Krabi. In Krabi zijn we twee nachtjes gebleven. Het was een heel leuk klein stadje en het lag langs een rivier. 'S avonds gingen er allemaal lichtjes aan in de bomen en dat maakte het stadje nog gezelliger. Ook had Krabi een hele leuke nightmarket. Hier stonden dan allemaal verschillende kraampjes met eten en bij ieder kraampje kon je dan wat nemen voor heel goedkoop! Volgende dag zijn we op de scooter doorgereden naar Ao Nang. Dat is zeg maar het strand van Krabi. Hier waren veel meer toeristen dan in Krabi zelf, daar was het lekker rustig. Maar het was wel een mooi plaatsje. Vanuit Krabi hebben we de ferry genomen naar Koh Phi Phi!

Koh Phi Phi is een leuk eilandje maar nog kleiner dan Koh Tao. Er zijn geen auto's en geen scooters, je kan alles lopend doen of een enkeling zie je op de fiets. Het is er heel toeristisch en daar moesten we wel even aan wennen. Uiteindelijk hebben we een goede kamer kunnen vinden in een leuk guesthouse, dat zat in het iets rustigere deel van Koh Phi Phi. Die middag hebben we t eilandje een beetje verkend en hebben we lekker op t strand gelegen. We wilden graag een tour doen rond Koh Phi Phi en deze stond voor de volgende dag gepland. We gingen op een soort gelijke boot als de ferry en onze eerste stop was bij Maya Bay. Daar werden we gedropt in de baai en we moesten zelf een eind zwemmen naar een trap en die bracht je dan zo naar Maya Bay. Het was daar echt onwijs druk omdat het een heel populair strand is, want de film "the beach" is daar opgenomen. We mochten daarna ook nog even snorkelen en daarna zijn we doorgevaren naar Monkey Beach. Hier hebben we ook weer gesnorkeld en we hebben gelukkig een aapje gezien! Verder was t onwijs mooi daar, een parelwit strand en een hele blauwe zee. Na Monkey Beach zijn we langs Mosquito Island gevaren en zijn we gestopt bij Bamboo Island. Op Bamboo Island kon je kamperen en er stonden overal tentjes, dat was een heel leuk gezicht! Als laatste gingen we naar Sharkpoint, maar helaas hebben we daar geen haaien gezien, maar we konden er wel heel mooi snorkelen! Hier hebben we ook naar de zonsondergang gekeken en deze was erg mooi!

Na twee daagjes Phi Phi zijn we doorgegaan naar Phuket omdat we vanaf hier het vliegtuig zouden nemen naar Chiang Mai. Phuket vonden we helemaal niks. Het was echt veel te toeristisch en dat was niet echt ons ding. We waren blij dat we daar snel weg konden. De vlucht naar Chiang Mai was maar twee uurtjes, dus ging lekker snel voorbij. Chiang Mai was een onwijs grote stad, maar niet zo groot als Bangkok. Het was ook niet heel toeristisch alleen druk. In Chiang Mai zijn we twee daagjes gebleven en hebben we even uitgezocht waar we verder naartoe wilden. Ook zijn we naar de Zoo geweest. Het was een hele leuke Zoo, want je mocht heel dicht bij de dieren komen en dat mag in Nl niet echt. Alleen de Zoo was heel uitgestrekt dus we moesten veel lopen. Ook was er in Chiang Mai een van de grootste nightmarkets. Deze was echt onwijs leuk en hier hebben we allemaal leuke dingetjes gekocht! Na Chiang Mai zijn we met de shuttle bus naar Pai gegaan. Onze chauffeur dacht dat hij een formule 1 coureur was, want hij scheurde met de meest onmogelijke snelheden door de bergen heen. We waren blij dat we nog heel aankwamen in Pai!

Eenmaal aangekomen in Pai stond Mark op ons te wachten. Hij volgt hier in Pai zijn Muay Thai boks cursus. Dit is de nummer 1 sport in Thailand en lijkt ons onwijs zwaar. Het was heel leuk om hem weer te zien en allemaal verhalen uit te wisselen over Australië, NZ en Thailand! Toen we richting Mark zijn verblijf aan het lopen waren werden we verrast door Jamie haar pa en Leo! We hadden dat echt niet zien aankomen en het was heel leuk ze weer te zien. Die dag zijn we naar de Pai Canyon gegaan, het werd een soort van vergeleken met de Grand Canyon. We hebben hier een leuke wandeling gedaan met zn alle en het was echt heel gezellig! En we hadden ook een onwijs mooi uitzicht! Pai is echt een super leuk en gezellig dorpje. Het heeft allemaal leuke rasta barretjes en het is nog niet zo heel toeristisch! We verblijven echt in een super leuk hutje met prachtig uitzicht over de rijstvelden en de bergen. Het vrouwtje waarvan de hutjes zijn is super vriendelijk en kan ook onwijs lekker koken. Onze tweede dag in Pai zijn me pa en Leo weer vertrokken, die wilden richting Phuket. Wij zijn met Mark gaan tuben en dan lig je in een band in de rivier en kom je door de stroming vanzelf weer in Pai uit. Helaas was het dit seizoen nogal droog, dus was de rivier een beetje ondiep! Rest van de dagen hebben we lekker gechild en we gaan nog een olifantentocht doen. Dan mogen we op de olifanten rijden, met ze spelen in de rivier en ze wassen!! Echt super leuk!

Woensdag gaan we alweer terug reizen richting Bangkok en dan zit het hele avontuur er alweer op! De 4 maanden zijn echt voorbij gevlogen en we hebben een top tijd gehad. We hopen dat jullie een beetje hebben kunnen genieten van onze verslagen en foto's en bedankt voor de super leuke reacties allemaal! We zien jullie vrijdag weer :)

Dikke kus Jaim en Brad

• 24 Februari 2014 - 11:16

Petra:

Heerlijk verslag weer hoor, genoten!!! Blij jullie weer snel te zien, ben aan het aftellen..
    Goeie reis terug!!! XXX

• 24 Februari 2014 - 19:09

Karin:

Hey Jam en Brad......heb weer genoten van jullie reisverslag wst een mooi avontuur toch.......en idd die 4 mnd zijn voorbij gevlogen.en steefs van die mooie foto's en dan is het in het echt nog veel mooier!
    Nou hoop jullie snel weer te zien een hele goede terugreis en tot snel.......xx